Hääkuntoon 2019 – avuksi personal trainer

Olen haaveillut personal trainerin hankkimisesta jo pidempään, mutta olen niin tuuliviiri kaikissa projekteissani, että en koskaan ole saanut otettua härkää sarvista. Myös projektin alussa tehtävä kehonkoostumusmittaus on pelottanut minua, sillä monesti totuus tekee kipeää. Nyt olen kuitenkin saanut hyvän syyn ottaa niskalenkin tavoistani; tulevissa hääkuvissa kun olisi mukava näyttää siltä, että niihin voisi olla tyytyväinen.

Olen harrastanut juoksua muutaman vuoden, ja juossut myös puolimaratoneja, mutta viimeiset kuukaudet ovat menneet lähestulkoon mitään tekemättä mikäli viikottaisia nyrkkeilytreenejäni ei lasketa. Olen aina ollut samanlainen: jos liikkumiseen tulee liian pitkä tauko, en meinaa millään ilveellä saada aloitettua uudestaan. Inhoan tätä piirrettä itsessäni ja nyt onkin tullut aika yrittää kampata se kerralla.

https://www.instagram.com/p/BZVcN7Xlr8D/?taken-by=reamarlena

Otin suunnaksi Fressin Kampissa ja siellä minua odotti hyväntuulinen personal trainer Jude Pabines. Aloitimme projektin juttutuokiolla ja puhumalla niin tavoitteista kuin motivaatiostakin. Ja sitten oli vuoro sen pelkäämäni kehonkoostumusmittauksen. Tulokset olivat juuri niin karua luettavaa kuin olin pelännytkin – tai ehkä jopa pahempiakin. Kaikki käyrät olivat punaisella ja lisäksi tulokset olivat selvästi keskivertoikäistäni ja -kokoistani huonommat. Viimeistään tässä vaiheessa tuli siis selväksi, että jotain on tehtävä.

Pienin askelin eteenpäin

Sain tehtäväkseni pitää ruokapäiväkirjaa, jonka analysoisimme seuraavalla kerralla. Sovimme aloittavamme treeneistä, jotka keskittyisivät liikkuvuuden parantamiseen ja jumissa olevan kehoni avaamiseen. Seuraava tapaaminen sovittiin viikon päähän.

Seuraavalla tapaamisella kävimme läpi ruokapäiväkirjani tuloksia ja ne olivatkin melko hälyttäviä – ja toisaalta selittivät paljon. Ihmetyksekseni sain huomata, että keskivertopäivänä saan LIIAN VÄHÄN kaloreita. Jude selitti minulle sen olevan yksi syy siihen, ettei paino putoa: kroppani on niin tottunut siihen, ettei se saa tarpeeksi ravintoa päivän aikana, että se yrittää olla polttamatta rasvavarastojani, koska uskoo minun tarvitsevan niitä. Myös ravintoaineiden suhde oli aivan vinksallaan: proteiineja ei ollut nimeksikään, hiilareita senkin edestä. Sovimme, että seuraava tavoitteeni on nostaa kalorimäärää korkeammaksi ja lisätä ruokavaliooni huomattavasti proteiinia.

Tällä kertaa pääsimme myös treenaamaan. Keskityimme Juden lupaamalla tavalla liikkeisiin, jotka ennen kaikkea auttoivat kroppaani avautumaan jumeista. Myös inhokkini askelkyykyt kuuluivat treeniin, mutta onneksi steppitason kanssa – Juden mukaan on perusteltua tehdä treenit aluksi helpommin, jotten traumatisoidu ja ala inhota niitä! Treeni lopetettiin omaan henkilökohtaiseen suosikkiini penkkipunnerrukseen!

Tulen käymään Juden tykö parin kuukauden ajan, jotta saan elämäntapamuutoksen kunnolla vauhtiin sekä neuvoja liikkumiseen, joka ei tee hallaa vartalolleni. Pidän teidät ajan tasalla siitä, miten treenit etenevät. Julkaisen pian myös kirjoituksen, jossa on Juden lentäviä lauseita ja neuvoja terveellisemmästä elämäntavasta haaveileville, niitä kun hänen suustaan tulee alituiseen ja monesti humoristisella tavalla!

Olisi mukava tietää, miten muut ovat valmistautuneet häihin treenaamisen/laihduttamisen saralla, joten jättäkää ihmeessä kommentteja!

Mukavaa viikon alkua!

Rakkaudella, Rea

Ps. Käykää tsekkaamassa Instagramistani tuore kisa, jossa itselleen voi voittaa kaksi mekkoa edellisestä blogipostauksestani!

https://www.instagram.com/p/BZRVxIylcsy/?taken-by=reamarlena

Jaa tämä julkaisu:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on pinterest

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

  • All
  • Adieu Mademoiselle, Bonjour Madame
  • Aika meidän tullut on
  • Cutting the Cake together
  • DIY & Suunnittelu
  • Filosofin morsian
  • Hääblogi
  • Hääblogit
  • Häämimmit
  • Inspiration
  • Jotain punaista
  • Jotain valkoista
  • Kahden morsiamen häät
  • Mangoa ja tahmariisiä
  • Muoti & Kauneus
  • Oikeat Häät
  • Rakkaudella, Rea
  • Syyskuussa tahdomme
  • testikategoria
  • Uncategorized
  • Vihdoinkin Häät
All
  • All
  • Adieu Mademoiselle, Bonjour Madame
  • Aika meidän tullut on
  • Cutting the Cake together
  • DIY & Suunnittelu
  • Filosofin morsian
  • Hääblogi
  • Hääblogit
  • Häämimmit
  • Inspiration
  • Jotain punaista
  • Jotain valkoista
  • Kahden morsiamen häät
  • Mangoa ja tahmariisiä
  • Muoti & Kauneus
  • Oikeat Häät
  • Rakkaudella, Rea
  • Syyskuussa tahdomme
  • testikategoria
  • Uncategorized
  • Vihdoinkin Häät
lyhythelmainen hääpuku

Kakkosmekko – miksi ja milloin sellaista käyttäisi?

Haluan käyttää ihanaa hääpukuani koko hääpäivän, mutta seuraavan päivän brunssille ja potrettikuvaukseen hankin lyhythelmaisen kakkosmekon.

Lue julkaisu

Kuusi vinkkiä onnistuneeseen koemeikkiin

Miksi koemeikki kannattaa teettää ja miksi omani tuotti tarpeetonta stressiä.

Lue julkaisu

Hitaasti, mutta varmasti

Kohti häitä mennään kovaa vauhtia, muutama juttu saatu to do-listalta pois, mutta vielä tekemistä riittää!

Lue julkaisu

Tehtävälista lyhenee – huh!

Paljon muistettavaa, jatkuvaa listausta ja ruksittamista, muistiinpanoja ja huomioita hääpäivän lähestyessä vauhdilla.
Lue mitä muutamia konkreettisia asioita on viime aikoina saatu tehtyä!

Lue julkaisu
Hangon Casino

Hääjuhlapaikan valinta

Saimme hääjuhlapaikan valittua ihmeen helposti, vaikka asuimme toisella mantereella emmekä päässeet tutustumaan vaihtoehtoihin paikan päällä.

Lue julkaisu

Avioliiton esteiden tutkinta – yksinkertaisesta muodollisuudesta tulikin valtava stressi

Häävalmisteluissa on vain yksi asia, jonka epäonnistuminen estäisi koko häät. Tuskaisen viikonlopun ajan pelkäsin juuri sen yhden asian menneen pieleen.

Lue julkaisu